CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Khamis, 18 Mac 2010

GEJOBOS sabak Bernam

Suasana gejobos (rewang) dirumah ku. Di tempat aku kenduri gotong royong di panggil gejobos tau,mesti pelek kan...ape yang aku tau perkataan itu dari bahasa jawe (betoi ke) heheheee... yela kot, becouse kg aku penuh org jawe berape kerat je org melayu (termasuk aku)...walaupun keturunan yang berbeza tp yang pasti kita rakyat malaysia.....

+
+

+
+

+
+


Ni masakan org zaman dahulu tau. acar betik sedap rugi sape tak datang umah tau.. susah nk jumpe makanan ni tau buat pun banyak bahan nye, kos masakan pun tinggi..Tapi memang aku nk masakan ni ade waktu aku kawin...yela klu tak de masakan dulu xkan ade masakan sekarang.


p/s : zaman sekarang di kg atau di bandar masih ade lg muafakat dan saling tolong menolong akan dtg adakah suasane ini akan berkekalan melihat pd kehidupan masyarakat skrg ??? fikir-fikirkan lah...













0 comments:

Catat Ulasan